onsdag 4 december 2013

Para ihop, kredit och kropp

Ikväll blir det spännande. Då har jag blivit inbjuden till skrivarstuga. En av deltagarna är jag bekant med och hon har skrivit en rad böcker inom psykologiområdet. Ytterligare fyra deltagare och jag är förväntansfull och nyfiken....
Tre ord har vi fått - para ihop, kredit och kropp. "Framed creativity" heter begreppet och handlar  om att hjärnan är programmerad för att lösa problem, gåtor och lägga pussel. Utmaningen består i att skriva en text i vilken genre som helst med utgångpunkt från dessa tre ord.

Att sitta med ett vitt papper framför sig kan naturligtvis vara härligt. Men även förskräckande. Att få en ram gör det hela både svårare och lättare. Jag har skrivit en dikt. Som är under redigering. Och jag har dagen på mig– klockan 19.00 ska den vara klar.

Fortsättning följer....





Inga kommentarer: